Канал колишніх журналістів Ахметова швидко отримав усі ліцензії і повернувся в єдиний телемарафон під егідою ОП

Створений вихідцями із медіагрупи “Україна” Ріната Ахметова телеканал “Ми – Україна” напрочуд швидко отримав усі ліцензії й дозволи на мовлення та долучився до виробництва телемарафону “Єдині новини” (покищо в нічному слоті). Він вочевидь симпатизує керівникові офісу президента і не має зрозумілих джерел фінансування.

Про це йдеться в матеріалі “Детектора медіа”.

Фактично, після того як олігарх Ахметов у липні відмовився від медійного бізнесу й закрив усі свої канали, колишні працівники медіагрупи “Україна” перезаснували компанію під схожим брендом, облаштували велику студію та швидко повернулися до виробництва контекту. Команду сформував колишній керівник інформаційної служби каналу “Україна” Юрій Сугак, а директором придбаної компанії “ІТ Інновації” з часткою 76% став Ігор Петренко, який раніше працював із телеканалом “Апостроф”, брав участь у суспільно-політичних програмах як коментатор та був головним редактором онлайн-видання Realist.online. Також він є директором департаменту внутрішньої політики Міжнародного центру перспективних досліджень.

Одне з джерел “Детектора медіа” розповіло, що Петренко співпрацює з керівником офісу президента Андрієм Єрмаком. Хоча прессекретарка Єрмака Дарія Зарівна заявила, що “100% Ігор Петренко не співпрацює з Андрієм Єрмаком як політтехнолог і не залучений до команди його проєктів”.

Водночас, як можна помітити з ефірів, “Ми – Україна” лояльний до Єрмака і детально висвітлює діяльність керівника офісу.

Іншими формальними співвіласниками компанії стали Юрій Сугак, а також телеведучі Олег Панюта, Людмила Добровольська, Олена Цинтила, Ігор Пупков, Володимир Коваленко і Віталій Тарасов з часткою по 3,4-3,5% у кожного (з огляду на загальний статутний капітал 1 тис. гривень, кожен із цих засновників вніс по 34-35 гривень).

Лише 15 жовтня новостворений канал розпочав мовлення на YouTube, а вже 19 жовтня колишні медійники “України” отримали супутникову ліцензію на 10 років, і 3 листопада Нацрада видала новому каналу дозвіл на мовлення у цифровому мультиплексі МХ-2 – без конкурсу, терміном на рік.

При тому що мовлення супутникового каналу коштує 200-300 тис. грн на місяць, а мовлення в Т2 у мультиплексі “Зеонбуду” — приблизно 1,4 млн грн на місяць. Крім того, до суми на розповсюдження слід буде додати входження до мереж найбільших провайдерів кабельного телебачення, витрати на роботу редакції із 200 працівників тощо.

“Під час засідання у членів Нацради не виникло ані запитань, ані сумнівів щодо спроможності команди фінансувати канал. Адже «Ми – Україна», згідно з реєстром, належить журналістам, ведучим та менеджерам. А найбільшу частку 76% має експерт-блогер. Звідки гроші?” – риторично запитує “Детектор медіа”. І як новий канал так легко увійшов до загальнонаціонального телемарафону?

У цьому контексті варто нагадати, що у 2021 році Нацрада відмовила в ліцензії на супутникове мовлення каналу Euronews Ukraine Валіда Арфуша, бо не отримала інформації щодо джерел фінансування каналу. Також незбагненно, чому в телемарафон не взяли канали з так званого “пулу Порошенка” (“Еспресо”, “Прямий”, “5-й”), натомість у “Єдині новини” одразу допустили канал “Ми – Україна”.

Формальні керівники не дали відповіді на запити щодо джерел їхнього фінансування та лобіювання.

Відповідно до їхніх заяв, канал веде напрямок взаємодії з міжнародними компаніями та фондами в пошуках грантів, розраховує на монетизацію в YouTube та продажі прямої реклами. Також очевидно, що канал претендуватиме на частку державного фінансування для телемарафону (як шостий його виробник).

Директорка з комунікацій СКМ Наталія Ємченко, реагуючи на чутки про зв’язок між компанією Ахметова та проєктом “Ми – Україна”, озвучила цікавий факт: нібито продакшен працює у приміщенні, яке раніше належало каналу Медведчука. Відомо, що майно каналів Медведчука було конфісковане неназваним силовим відомством “на потреби оборони”.

Інші джерела кажуть, що новостворений канал може отримати (або вже отримав) ту техніку, яка належала “4-му каналу” колишнього нардепа зі “Слуги народу”, колаборанта Олексія Ковальова, вбитого на Херсонщині.

“Підтвердженої інформації про джерела фінансування «Ми – Україна» в «Детектора медіа» немає. В інсайдерських розмовах на ринку говорять про можливі схеми нібито фінансування з бюджету, зокрема через «Енергоатом». Однак жодних підтверджень цьому ми не знайшли. До того ж у новому році канал зможе отримувати гроші офіційно прямо з бюджету — на виробництво марафону закладають чималеньку суму”, – пише видання.

Нагадаємо, що, всупереч рішенню Верховної Ради щодо держбюджету в першому читанні, фінансування пропагандистського телемарафону та іншого державного мовлення у 2023 році зрештою збільшили з 0,5 млрд до 1,94 млрд гривень.

Відомо, що до кінця війни новий канал мовитиме в інформаційному форматі, а далі планує додавати розважальний контент.

Неформальний куратор марафону Владислав Матяш, який раніше казав, що не знає про проєкт колишніх медійників Ахметова, тепер у коментарі “ДМ” пояснив, чому їх так легко повернули в “Єдині новини”: “Вони зібралися увійти до нічного слоту, де більшість учасників марафону ставила повтори”.

Читайте також:
“Фальсифікація і злочин із грішми на телемарафон”: фракції “ЄС” і “Батьківщина” пояснили, чому не підтримали держбюджет

Редактор:

〉〉 Вподобали статтю? Найкращий лайк - переказ 50, 100, 200 грн. для гонорарів авторам "Новинарні". Наші рахунки – тут.

〉〉 Кожен читач "Новинарні" має змогу налаштувати щомісячний переказ на довільну суму через сервіс Patreon - на підтримку редакції.
Ми виправдовуємо довіру!

〉〉 Хочете читати більше якісних статей і цікавих новин про Україну, що воює? Підписуйтесь на "Новинарню" в соцмережах: Telegram, Facebook, Twitter, Instagram.

Україна

[sendpulse-form id="91944"]