Справа Гужви: відео показує торги за компромат, підозра передбачає посадку на 5-10 років

 

Засновнику й головному редактору інтернет-видання “Страна.ua” Ігорю Гужві вручили підозру за ч. 3 ст 189 Кримінального кодексу України – “вимагання”. Про це повідомила речниця прокуратури Києва Надія Максимець.

Відповідно до норми КК, вимагання, що “завдало майнової шкоди у великих розмірах” (частина 3), карається позбавленням волі на строк від 5 до 10 років із конфіскацією майна.

“Із клопотанням про обрання запобіжного заходу звертатимемося до суду завтра”, – написала вона у “Фейсбуці” ввечері 23 червня.

Раніше цього ж дня Генпрокуратура показала відеодокази, які, на думку слідства, доводять факт вимагання Гужвою грошей за непублікацію компрометуючих матеріалів щодо нардепів від Радикальної партії та отримання готівки.

Зокрема, прес-секретар генпрокурора Юрія Луценка Лариса Сарган оприлюднила відеофрагмент, зазначивши, що на ньому зафіксований момент передачі грошей, які призначалися Ігорю Гужві.

“Відео – фрагмент передачі визначеної суми коштів від посередника нардепа посереднику керівника “Страни” (справа про вимагання хабара Гужвою).  Далі буде. Триває процес легалізації матеріалів слідства”, – написала вона в соцмережі.

Також під час брифінгу генпрокурора було продемонстровано відеозаписи, що свідчать про переговори Ігоря Гужви й посередника про суми грошей, які мають платити “радикали” за непублікацію певних матеріалів і “мовчання”.

На одному з них “людина, схожа Гужву”, пропонує “за 30” [тисяч доларів] прибрати три матеріали, які стосуються нардепів від РП Дмитра Лінька, Олексія Ленськогой Олега Ляшка.

Співрозмовник питає: “Вони кажуть, а скільки буде коштувати, за те щоб помовчати про нас взагалі?”.

“Це серйозне питання”, – відповідає Гужва.

Співрозмовник повідомляє, що сказав їм “100 до кінця року”.

“Такими категоріями ніхто не міряє. Тут не знаєш, що через місяць буде”, – говорить на це Гужва.

При цьому редактор “Страни” розповідає, що в нього є готові неопубліковані матеріали на цих людей.

Пізніше на відео він каже, що готовий зняти “два матеріали за 30” і “помовчати за 35 в місяць”.

“Кажемо 35, а там як піде”, – повідомив Гужва співрозмовнику, маючи на увазі тисячі доларів.

Як стало відомо, ідеться про матеріал щодо конфлікту радника міністра внутрішніх справ Іллі Киви з нардепом від РПЛ Дмитром Ліньком.

Представляючи це відео, Юрій Луценко сказав, що цей співрозмовник пізніше отримав мічені гроші і заніс Гужві.

За словами Луценка, за редактором “Страни” та його “помічником” стежили кілька місяців. Відео, оприлюднені ГПУ, датовані серединою травня. Мічені гроші від депутата Лінька були передані Гужві через посередника “в мішку з маячком” 22 червня.

Коли маячок показав, що гроші доставлені в редакцію “Страны”, тоді туди і прийшли слідчі, розповів Луценко.

При цьому генпрокурор заявив, що не читав матеріали “Страни.ua”, які компрометують нардепа Лінька, і не має наміру давати їм оцінку.

“Я не читав матеріалів, які збиралися розміщати чи не розміщати. Більше того, у кожного політика своє ставлення до розголошення його особистого та публічного життя. Дехто звикає, як я. І до правди, і до неправди. А дехто до цього ставиться надто болісно”, – сказав Луценко.

“В даному випадку я не збираюся оцінювати так званий “компромат”, який мали розмістити на нардепа. Я просто вважаю, що журналіст, який бере гроші за непоширення інформації, вчиняє передбачений законом злочин. Це не хабар, але це називається вимагання”, – додав Луценко.

Як писала “Новинарня, напередодні, 22 червня, ввечері поліція затримала головного редактора інтернет-видання “Страна.ua” Ігоря Гужву та провела обшук у редакції. 23 червня відбувся обшук також у нього вдома.

Як повідомив генпрокурор Юрій Луценко, слідство обвинувачує Гужву у вимаганні в народного депутата від Радикальної партії Дмитра Лінька та отриманні 10 тисяч доларів за нерозміщення компромату на нього.

Журналісти видання і їхні захисники заявили, що це “наступ на свободу слова”, “справа сфабрикована”.

Уродженець Донбасу Ігор Гужва раніше очолював газету Ріната Ахметова “Сегодня” і газету “Вести”. Як і сайт “Страна.ua”, заснований 2016 року, ці видання відзначалися постійним недотриманням журналістських стандартів.
Видання Гужви активно підтримували режим Януковича, а після перемоги Майдану і початку російської агресії стали опозиційними, різко критичними до української влади, часто обстоювали відверто проросійську і сепаратистську позицію. Велика частина матеріалів “Страни” стосувалася корупції в українській владі.

Ігоря Гужву намагалися притягнути до відповідальності за чорну готівку і несплату податків, однак у 2015 році ця справа заглухла.
Того ж року він невдало балотувався до Київради від “Опозиційного блоку”.

У червні 2016 року Гужва разом зі своєю заступницею Світланою Крюковою став ведучим програми “Суб’єктивні підсумки п’ятниці Strana.ua” на телеканалі NewsONE, що належить народному депутату від “Опоблоку” Євгену Мураєву.

У новій справі адвокатом Гужви став Андрій Смирнов, який захищав у суді екс-“регіонала” Олександра Єфремова та екс-міністра юстиції, міністра Кабміну часів Януковича Олену Лукаш. Крім того, вночі 22 червня сама Лукаш приїхала захищати Гужву.
Заяви на захист редактора “Страни” також зробили нардепи від ОБ. Зокрема Вілкул, Добкін, Мірошниченко готові взяти його на поруки.

На прес-конференції 23 червня генпрокурор Юрій Луценко нагадав, що Ігор Гужва фігурує також у провадженні ДФС про ухилення від сплати податків у розмірі 94 мільйони гривень.
“За версією слідства, пан Гужва у 2013 році як службова особа ТОВ “Вести-Масс-медиа” отримав поворотну фінансову допомогу в розмірі 94 мільйони гривень від фіктивного підприємства “МПП Ледис”. Джерелом походження вказаних грошових коштів виступала група компаній підконтрольних добре відомому Курченку”, – сказав Луценко.

Читайте також:
Казус Гужви. Чотири варіанти співжиття влади зі ЗМІ в час війни
від Отара Довженка

 

〉〉  Хочете читати більше якісних статей і цікавих новин про Україну, що воює? Підписуйтесь на "Новинарню" в соцмережах: Telegram, Facebook, Twitter

 

〉〉 Найкращий лайк - переказ 50 грн. для гонорарів авторам "Новинарні".