Нацрада не продовжила ліцензію регіональним ретрансляторам каналу “112 Україна”

доповнено

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення не продовжила ліцензію каналу “112 Україна”.

Як повідомляє “Новинарня“, таке рішення Рада одноголосно прийняла у четвер, 26 вересня.

Причиною відмови стало те, що канал змінив програмну концепцію, а Нацрада неодноразово (більше 30 разів) відмовлялася її погодити.

Зачитуючи проєкт рішення, член Нацради Сергій Костинський, заявив, що “112 Україна” систематично порушував умови ліцензії та отримав кілька попереджень. У продовженні ліцензії Нацрада відмовила у зв’язку з тим, що телеканал не усунув порушення з 2014 року.

Офіс президента відреагував на позбавлення ліцензії. В ОП зазначили, що слідкують за ситуацією щодо телеканалу. Також в ОП кажуть, що незабаром буде оновлено склад Нацради України з питань телебачення і радіомовлення.

“Сподіваємося, що це допоможе унормувати ситуацію на телевізійному ринку відповідно до закону і базових принципів демократії”, – повідомили у пресслужбі ОП.

ДОПОВНЕНО. За уточненими даними, 26 вересня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення відмовила в продовженні цифрових ліцензій на мовлення в регіональному мультиплексі МХ-5 п’ятьом регіональним компаніям, які мовили під логотипом “112 Україна”: ТОВ “Новий формат ТВ”, ТОВ “Аріадна ТВ”, ТОВ “Партнер ТВ”, ТОВ “ТВ Вибір”, ТОВ “Лідер ТВ”.

Строк дії ліцензій компаній завершився ще рік тому, у вересні 2018 року. Але вони продовжували мовити, доки Нацрада не розгляне питання продовження або непродовження ліцензій.

Фактично 26 вересня стало останнім днем дії ліцензій цих компаній, після чого вони мають припинити цифрове мовлення.

“Ми оперативно повідомимо оператора телекомунікацій (“Зеонбуд”) про кожне ухвалене рішення”, – наголосив член Нацради Сергій Костинський.

На звільнені місця в мультиплексі МХ-5 Нацрада найближчим часом оголосить конкурс.

За період діяльності цих компаній із “гнізда” “112 Україна”  Нацрада застосувала до кожної з них вісім санкцій, які є чинними та не скасовані судом:
попередження 21.08.14 – оскаржено, Нацрада виграла першу інстанцію у 2015 році, апеляцію у 2016 році та касацію у 2016 році;
попередження 26.03.15 – оскаржено, Нацрада виграла першу інстанцію у 2016 році, апеляцію у 2016 році;
попередження 18.06.15 – оскаржено, Нацрада виграла першу інстанцію у 2018 році, апеляцію у 2018 році;
штраф 23.07.15 – не сплачено та оскаржено;
звернення до суду з позовом про анулювання ліцензії 03.09.2015;
попередження 05.10.2017;
попередження 22.03.18;
попередження 19.09.19.

Нацрада понад рік не розглядала питання щодо продовження строку дії цифрових ліцензій компаній з групи “112 Україна”, тому що діяла заборона суду. 16 вересня суд скасував ухвалу, яка забороняла розгляд цього питання, інформує “Детектор медіа”.

Систематичні порушення, які фіксувала Нацрада протягом мовлення цих п’яти компаній, пов’язані з порушенням ними програмних концепцій, які передбачали регіональне мовлення в розважально-інформаційному форматі, а фактично на частотах мовив загальнонаціональний інформаційний канал “112 Україна”.

Члени Нацради наголосили, що не йдеться про позбавлення ліцензії всього каналу “112 Україна”: він має супутникову ліцензію та продовжить мовити. А йдеться лише про регіональні компанії, які зобов’язані були мовити як регіональні канали, а не ретранслювати загальнонаціональний канал (юридично це було створення “спільного продукту”, а не ретрансляція).

Представник “112 Україна” Василь Сметана сказав, що Нацрада всі ці роки неправомірно відмовляла компаніям у переоформленні їхніх програмних концепцій: кожна компанія отримала 34 відмови, а 35-ту заяву кожної з компаній Нацрада так і не розглянула протягом останнього року. Він вважає це порушенням права на свободу слова.

Сметану підтримав народний депутат від “Опозиційної платформи – За життя”, голова парламентського Комітету з питань свободи слова Нестор Шуфрич.

Перша заступниця голови Нацради Ольга Герасим’юк сказала, що це питання не має стосунку до свободи слова, а йдеться про систематичні порушення закону та умов ліцензій.

Заступниця голови Нацради Уляна Фещук нагадала, що Верховний Суд визнав правомірною відмову Нацради в зміні програмних концепцій групи “112 Україна”, це рішення остаточне та оскарженню не підлягає.

Василь Сметана сказав, що не погоджується з цим рішенням суду, тому що суд у цьому ж рішенні визнав правомірним те, що Нацрада порушила строки розгляду заяви на переоформлення ліцензії.

Як відомо, канал “112 Україна” після зміни власника став активним агітатором за партію “Опозиційна платформа – За життя”, яку очолює кум президента РФ Путіна Віктор Медведчук.

Як інформувала “Новинарня“, ще у жовтні 2018 року Верховна Рада України пропонувала Раді національної безпеки і оборони ввести санкції проти власників телеканалів “112 Україна” і NewsOne.
20 вересня 2018-го на сайті парламенту було зареєстровано петицію про припинення діяльності  телеканалів “112 Україна” та NewsOne. Вже за 10 днів вона набрала необхідні 25 тисяч підписів для подальшого розгляду.

У липні 2019-го генпрокурор Юрій Луценко застеріг телеканал “112 Україна” від показу фільму Олівера Стоуна, в якому присутній російський президент.

За словами Луценка, у разі трансляції телеканалом “112 Україна” фільму з президентом Росії Володимиром Путіним і главою політради партії “Опозиційна платформа — За життя” Віктором Медведчуком буде відкрито кримінальну справу.

У ніч на суботу, 13 липня, невідомий вистрілив із ручного гранатомета в фасад будівлі, де розміщується телеканал “112 Україна”.

СБУ неодноразово наполягала на запровадженні санкцій проти телеканалів NewsOne та “112 Україна”. Тоді ж спецслужба  пропонувала звернутися до Верховної Ради та Антимонопольного комітету щодо придбання народним депутатом Тарасом Козаком телеканалів NewsOne, “112 Україна” та ZIK.

16 вересня 2019 року Шостий апеляційний суд відмовив “112 Україна” в апеляції, знявши заборону Нацраді з питань телебачення і радіомовлення приймати рішення щодо продовження або анулювання ліцензії.

Читайте також:
“Робота триває”: в РНБО кажуть, що продовжують шукати “терористичні факти” на телеканалах “112” і “NewsOne”

 

Якщо ви знайшли помилку чи одрук, будь ласка, виділіть фрагмент тексту й натисніть Ctrl+Enter.

   

〉〉 Найкращий лайк - переказ 50, 100, 200 грн. для гонорарів авторам "Новинарні".

〉〉 Кожен прихильник "Новинарні" має змогу налаштувати щомісячний переказ на довільну суму через сервіс Patreon - на підтримку редакції. Become a Patron!

Ми виправдовуємо довіру!

  ...

...  

〉〉  Хочете читати більше якісних статей і цікавих новин про Україну, що воює? Підписуйтесь на "Новинарню" в соцмережах: Telegram, Facebook, Twitter.

 

Не проґавте найцікавіше!

Раз на тиждень ми відправляємо дайджест з вартими уваги статтями "Новинарні".

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: