ЗМІ нагадали, що в Україні засудили шпигунів з КНДР, які цікавилися секретами ракетобудування

 

Західні ЗМІ нагадали Україні про шпигунський скандал п’ятирічної давності, коли двох громадян КНДР було заарештовано за спробу отримати доступ до державної таємниці.

У травні 2012 року в Україні були засуджені співробітники торговельного представництва Північної Кореї в Білорусі – Рю Сонг Чель та Лі Тхе Кіль, яких СБУ звинуватило в спробі отримати доступ до державної таємниці, пише “РБК-Україна“.

Тоді слідство встановило, що 26 липня 2011 року північнокорейські гості в’їхали на автомобілі в Україну через Білорусь і 27 липня прибули в Дніпропетровськ. Мета візиту – фотографування секретних документів, які їм повинен був за грошову винагороду передати співробітник КБ “Південне”.

Пізніше затримані північнокорейці заявили, що є співробітниками торгового представництва КНДР в Білорусі, і їхня діяльність пов’язана з вирішенням питань між країнами в галузі науки і техніки.

До їхніх обов’язків належала також організація семінарів із навчання фахівців КНДР на різні теми ракетобудування.

Слідство встановило, що Сонг Чель і Тхе Кіль раніше також відвідували Україну та Росію. Під час контактів зі співробітниками українських підприємств північнокорейці неодноразово цікавилися ракетними технологіями і просили українських вчених провести низку лекцій “для громадян Північної Кореї”.

В ході бесіди вони озвучили конкретні теми, що їх зацікавили: балістичні ракети, системи ракет, будову ракет, двигуни космічних апаратів, розкриття сонячної батареї, швидке спорожнення паливних баків, транспортно-пусковий контейнер, пороховий акумулятор, військові ДСТУ.

Також північнокорейців цікавила інформація про двигуни міжконтинентальної балістичної ракети МБР РТ-22 з натовською класифікацією SS-22 “Скальпель”.

Після сигналу співробітників КБ “Південне” в управління СБУ про контакт із північнокорейцями в Службі безпеки розробили операцію з фіктивного, або “контрольованого” постачання документації.

Зустріч призначили в одному з дніпропетровських гаражів, де обох північнокорейців і взяли на гарячому – під час фотографування креслень та наукових робіт за новими технологіям ракетних комплексів, систем постачання ракетного палива та інших інновацій з грифом “Секретно”.

У вироку суду від 28 травня 2012 року сказано, що розголошення інформації завдало б великої шкоди національній безпеці України, а ракетно-космічна галузь КНДР отримала б доступ до технологій, заснованих на досягненнях українських ракетників, і значно розширила свої стратегічні можливості.

Таємниці, за якими полювали шпигуни, за словами слідчих, дозволили б збільшити радіус дії і дальність північнокорейських ядерних ракет аж до території США.

Обох фігурантів Красногвардійський районний суд Дніпропетровська засудив до восьми років ув’язнення.

Тим часом спеціаліст із ракетних питань Міжнародного інституту стратегічних досліджень Майкл Еллеман, на свідченнях якого ґрунтується стаття The New York Times “Північнокорейський ракетний успіх пов’язаний з українським заводом, кажуть дослідники”, заявив, що такі поставки не могли бути пов’язані з українською владою.

“Я не вірю, що українська влада знала, що двигуни були поставлені з України або потурали цьому. Навпаки, Україна заарештовувала північнокорейців у 2012 році”, – написав Еллеман у “Твіттері”.

Він також зазначив, що двигуни, які потрапили в КНДР, можуть мати і російське походження.

“Дозвольте прояснити щодо джерел надходження двигунів для міжконтинентальних балістичних ракет у КНДР: КБ «Південне» – це одне з можливих джерел, у Росії є інші потенційні джерела”, – написав Еллеман.

Як писала “Новинарня“, 14 серпня на сайті американсько щоденної газети The New York Times з’явилася стаття, в якій із посиланням на висновки Еллемана озвучено припущення, що що останні успіхи КНДР у випробуваннях міжконтинентальної балістичної ракети “стали можливими завдяки придбанню потужних ракетних двигунів на чорному ринку, ймовірно, з українського заводу, який має історичні зв’язки з російською ракетною програмою”.

Найімовірнішим постачальником технологій для двигуна корейської МБР в публікації названо українське ДП “Південмаш” (Дніпро), яке, як пише NYT, “залишалося одним із основних виробників ракет Росії навіть після здобуття Україною незалежності”.

На підприємстві озвучені NYT припущення про причетність підприємства до ракетної програми КНДР спростували, розцінивши їх як спробу дискредитувати “Південмаш” та Україну.

Заступник міністра інформаційної політики України Дмитро Золотухін заявив, що Майкл Еллеман тісно пов’язаний з Російською Федерацією, де у 1995-2001 роках очолював програму скорочення ракетних озброєнь.

Читайте також:

The New York Times звинуватила Україну в поставці ракетних двигунів КНДР. Турчинов відреагував

Якщо ви знайшли помилку чи одрук, будь ласка, виділіть фрагмент тексту й натисніть Ctrl+Enter.

 

〉〉  Хочете читати більше якісних статей і цікавих новин про Україну, що воює? Підписуйтесь на "Новинарню" в соцмережах: Telegram, Facebook, Twitter.

 

〉〉 Найкращий лайк - переказ 50 грн. для гонорарів авторам "Новинарні".

 

〉〉 Кожен прихильник "Новинарні" має змогу налаштувати щомісячний переказ на довільну суму через сервіс Patreon - на підтримку редакції.

Ми виправдовуємо довіру!

 

Не проґавте найцікавіше!

Раз на тиждень ми відправляємо дайджест з вартими уваги статтями "Новинарні".

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: