У Латвії арештували редактора Russia Today

Служба державної безпеки Латвії затримала колишнього шеф-редактора проросійського інформагентства “Sputnik Литва” Марата Касема за підозрою у співпраці з пропагандистським ресурсом РФ, на який поширюються санкції Євросоюзу. Суд відправив його під арешт.

Про це в четвер, 5 січня, повідомляє Delfi з посиланням на LETA.

За інформацією видання, Касема, який має громадянство Латвії, затримали 3 січня. Затримання відбулося в межах кримінальної справи, порушеної СДБ через можливе порушення санкцій ЄС.

СДБ повідомляє, що стежила за діяльністю затриманого громадянина впродовж тривалого часу.

“Він працює на одному з інформаційних ресурсів підконтрольного Кремлю агентства “Россия сегодня”, яке розповсюджує повідомлення відповідно до інтересів Кремля, зокрема регулярно дискредитує Латвію та її союзників. Після вторгнення Росії в Україну цей ресурс був заблокований у країнах ЄС за виправдання військової агресії Росії та дії щодо дестабілізації ситуації в інших європейських країнах. Затриманий громадянин Латвії обіймає у цьому ресурсі провідну посаду, організовуючи та керуючи створенням контенту. Ця людина кілька років жила і працювала в Росії, а до Латвії приїхала наприкінці 2022 року”, – пише видання.

Як запобіжний захід Касему обрали взяття під варту.

Він матиме можливість оскаржити рішення першої інстанції в Ризькому окружному суді.

Як відомо, ще 16 січня 2020 року СДБ Латвії розпочала кримінальний процес про передбачуване порушення міжнародних санкцій проти кількох латвійців, які створювали контент для інформаційних ресурсів агентства “Росія сьогодні” – “Спутник” та “Baltnews”.
Досудове розслідування у справі завершено, у вересні 2021 року матеріали справи передано до прокуратури. У цій справі було затримано колишнього головного редактора “Baltnews” Андрія Яковлєва, Андрія Солопенка та проросійського активіста Володимира Ліндермана.

Контекст

Нагадаємо, на початку березня 2022 року, після вторгнення РФ до України, за рішенням Ради ЄС, у Євросоюзі невідкладно заборонили роботу російських пропагандистських телеканалів RT/Russia Today і Sputnik. Таке ж рішення також ухвалили зокрема Канада і Чорногорія.

Водночас нещодавно стало відомо, що RT починає мовлення у Сербії. В МЗС України закликали не видавати дозвіл на його роботу.

Читайте також:
В Україні затримали блогера Russia Today, що поширював у ЄС фейки про війну

Редактор:

〉〉 Вподобали статтю? Найкращий лайк - переказ 50, 100, 200 грн. для гонорарів авторам "Новинарні". Наші рахунки – тут.

〉〉 Кожен читач "Новинарні" має змогу налаштувати щомісячний переказ на довільну суму через сервіс Patreon - на підтримку редакції.
Ми виправдовуємо довіру!

〉〉 Хочете читати більше якісних статей і цікавих новин про Україну, що воює? Підписуйтесь на "Новинарню" в соцмережах: Telegram, Facebook, Twitter, Instagram.

Україна

[sendpulse-form id="91944"]