Перед обстрілом цивільної колони в Запоріжжі росЗМІ крутили фейк про “розстріл ЗСУ колони під Харковом”

Перед обстрілом росіянами колони цивільних у Запоріжжі, який стався вранці 30 вересня та обернувся щонайменше 25 смертями, російські ЗМІ розганяли фейк про “обстріл ЗСУ колони на Харківщині”.

Про це пише проєкт “Stop FAKE“, який дослідив фальшивку.

“Фейк про «обстріл колони під Харковом» з’явився на кремлівських майданчиках 29 вересня. Першоджерелом стала заява по телеканалу «Россия 24» представника однієї з окупаційних адміністрацій (т. зв. “ЛНР” – “Н”) Родіона Мірошника. Фейк також поширили інші кремлівські ресурси, такі як РИА НовостиЦарьградЛента.руRTРегнумВзглядРамблерЗвездаГазета.руУкраина.руИзвестияLifeВзгляд”, – пише видання.

При цьому навіть самі кремлівські пропагандисти не змогли визначитися, коли стався вигаданий ними фейковий «обстріл біженців під Харковом». Тому вони одночасно стверджують, що «обстріл» був 29 вересня, 27 вересня і 25 вересня. Вони також плутаються у видах зброї, з якої ЗСУ нібито «розстрілювали колону біженців». Одні кажуть, що це була «стрілецька зброя», інші впевнені в тому, що «колону обстріляли з артилерії».

Персонажі, яких пропаганда видає за «лікарів луганської дитячої лікарні», говорячи про одну й ту ж саму «постраждалу дівчинку», стверджують, «що їй 14 років і вона 27 вересня потрапила до лікарні», і тут же намагаються переконати, «що їй 12 років і вона поступила до лікарні 25 вересня». Але й на цьому нестиковки та розбіжності пропагандистів не закінчуються.

У десятках опублікованих матеріалів про «30 загиблих» немає жодного фото чи відео з «місця трагедії». Для ілюстрації використовувалися три світлини, які не мають ніякого стосунку до цього фейку. Знімок (1) було зроблено 10 вересня у пункті пропуску Логачівка. Архівним фото (2) автомобіля швидкої допомоги раніше ілюстрували повідомлення про отруєння дітей у Ростовській області. Фото (3) ілюструвало повідомлення про «загибель у Донецьку 10-річної дівчинки» в липні.

Колаж StopFake

Із тим, коли саме «постраждалі» потрапили до медичного закладу і скільки їм було років, не можуть також визначитись ні пропагандисти, ні «співробітники лікарні».

Єдине відео «з місця подій» – інтерв’ю жінки у білому халаті, яку представляють як «керівницю республіканської дитячої лікарні» Галину Білецьку. Вона говорить (на відео з 00:25): «25 вересня о 17:25 до нас поступили двоє дітей – дівчинка 12 років і хлопчик 10 років… при транспортуванні їх автобусом. Важко визначити, куди. Але виїжджали з Куп’янська у зв’язку з бойовими діями (Куп’янськ звільнено 10 вересня – ред.), які там ведуться». Упродовж 4 хвилин відео «постраждалих дітей» так і не показали.

Водночас «тимчасово виконуючий обов’язки завідувача відділення Луганської республіканської дитячої клінічної лікарні» Леонід Бундзяк стверджує, стверджує, що «поступили 27 вересня двоє дітей – хлопчик Дерев’янко Павло, 10 років… Дівчинка поступила – Малахова Марина, 14 років».

Більш того, пропагандисти мають і третю дату «обстрілу автобуса з біженцями» – це 29 вересня.

Скриншот – tsargrad.tv

Версії того, як стався «обстріл колони з біженцями», у пропагандистів і колабораціоністів також відрізняються.

Представник окупаційної адміністрації Луганська Родіон Мірошник заявляє, що для стеження противник «використовував дрони», а «колонну обстріляли з артилерії» (на відео з 01:36).

Інший представник окупантів – Віталій Ганчев стверджує, що «використовували гранатомети… Судячи з того, що використовувалося стрілецьке озброєння, прямою наводкою працювали. Отже, перебували вони у безпосередній стрілецькій близькості».

Пропагандистський ресурс РІА «Новости» оприлюднив іще одну цитату Ганчева – про те, що це «не дальня артилерія працювала… А працювали стрілецьким озброєнням». Цим було спростовано заяву Мірошника про «обстріл колони з артилерії».

Найбезглуздішу версію щодо «колони біженців» поширив кремлівський ресурс Взгляд. 29 вересня там повідомили про «сімох поранених», а «сенсацію про 30 жертв» не згадали. Але повідомили про те, що військові медики нібито «евакуюють до Луганська дитину, поранену в районі Куп’янська в Харківській області». Ця версія зовсім не збігається із заявами інших пропагандистів, які заявили, що одні й ті самі діти перебувають у лікарні з 25-го, ну, або з 29 вересня.

Куп’янськ, із якого, зі слів пропагандистів, «евакуювалася колона», було звільнено ще 10 вересня Збройними силами України. І малоймовірно, що його жителі знову вирішили «евакуюватись» на тимчасово окуповані території.

Опосередковано цю інформацію підтверджує і «першоджерело новини» – Родіон Мірошник. Він не говорив про те, що колона «їхала з Куп’янська».

За його словами, не можна визначити, звідки і куди рухалася фейкова колона. «Це люди, які через таке переміщення кордону, лінії бойового зіткнення намагалися виїхати… від воєнних дій. Вони спонтанно зібралися в колону, яка рухалася в наш бік» (на відео з 01:06).

Незважаючи на спроби Кремля переконати всіх у тому, що фейк про «обстріл колони біженців» є правдою, у нього не вірять навіть на тимчасово окупованих територіях. Представники «ЛНР у СЦКК», які регулярно звинувачують ЗСУ в обстрілах, у своїх «звітах» за 2527 і 29 вересня – а це все дати, які пропагандисти називали днем ​​«обстрілу колони з біженцями», – не згадували про «30 загиблих» та «дітей у Луганській лікарні».

Читайте також:
“Гауляйтер” Рогов відзвітував про обстріл Запоріжжя росіянами, а потім звинуватив ЗСУ

Редактор:

〉〉 Вподобали статтю? Найкращий лайк - переказ 50, 100, 200 грн. для гонорарів авторам "Новинарні". Наші рахунки – тут.

〉〉 Кожен читач "Новинарні" має змогу налаштувати щомісячний переказ на довільну суму через сервіс Patreon - на підтримку редакції.
Ми виправдовуємо довіру!

〉〉 Хочете читати більше якісних статей і цікавих новин про Україну, що воює? Підписуйтесь на "Новинарню" в соцмережах: Telegram, Facebook, Twitter, Instagram.

Україна

[sendpulse-form id="91944"]