Тетяна Швидченко
громадська діячка, засновниця ГО “Експертний корпус”, кандидатка історичних наук, співробітниця Українського ветеранського фонду
(FB)
У Москві зробили концерт у продовження вчорашньому виступу бункерної тлі.
З одного боку, це добірний запис для міжнародного трибуналу з яскравою ілюстрацією і переліком злочинів. Наприклад, викрадені українські діти з Маріуполя, яких вивели на сцену обіймати їхнього викрадача і вбивцю їхніх сімей.
З іншого – жорсткий контент для культурних антропологів. Коли починається концертна частина, спершу виникає дежавю – таке вже було у фільмі “Володар перснів”, у частині про те, як орків збирали на війну. Ті самі звуки і візуальні враження. Паралельно вливаються нацистські мотиви з “путінюгендом” і загальною масовою атмосферою біснуватості.
Але тут тоталітарна ідеологія спирається на абсолютно іншу естетику й культуру: буквально Ванюшкіни стрибають з розписними баянами і рядженим “казачім хором”; перелякані “ДНРівські” хряки трясуть в руках мікрофони; облуплені старістю і пороками воскові газманови в шапках-вушанках начитують демонічні тексти металічними голосами під вкрадену десь на заході музику.
Акурат ніби це не реальність, а сценарій фільму за мотивами “Фаршрутки” від Івана Семесюка.
Найбільше вразило, що вони вкрали нашу “Пливе кача”, переписали слова, вставили туди “Азовсталь” і українською мовою це виплюнули.
Така собі міні-ілюстрація, що вони роблять з окупованими народами.
Добре, що це наскрізь зв’язано з міфом про “Вєлікую отєчєствєнную”. Коли мордор впаде, впаде і його містифікація з вигаданою історією й вкраденою та спотвореною культурою.
Читайте також:
Російська служба “Голосу Америки” працевлаштувала пропагандиста РФ, який знімав сюжети про “ополченцев”
〉〉 Вподобали статтю? Найкращий лайк - переказ 50, 100, 200 грн. для гонорарів авторам "Новинарні". Наші рахунки – тут.
〉〉 Кожен читач "Новинарні" має змогу налаштувати щомісячний переказ на довільну суму через сервіс Patreon - на підтримку редакції.
Ми виправдовуємо довіру!