Відео з “погрозами Азова” голландцям створила “фабрика тролів” у Росії

Кадр фейкового відео

 

Фейковий відеоролик з погрозами на адресу Нідерландів, поширений нібито від імені полку “Азов”, був створений і поширений мережею облікових записів у соцмережах і новинними сайтами, що знаходяться у віданні сумнозвісної “фабрики тролів” у Санкт-Петербурзі.
Про це йдеться у розслідуванні аналітичної групи Billingcat, переповідає “Європейська правда“.
Викриття маніпуляцій російської пропаганди оприлюднено за три дні до голландського референдуму про асоціацію з Україною.

Бренд “Азову” двічі ставав інструментом інформаційної атаки на Україну в Нідердандах. Спочатку атака відбулася в другій половині січня – тоді невідомі із символікою полку погрожували терактами мешканцям Нідерландів.
3 лютого в голландських ЗМІ з’явилося друге відео, в якому актори “підтвердили свої наміри”.

Читайте також:
МЗС попереджає про хвилю фейків і провокацій проти України
перед референдумом у Нідерландах

За даними Billingcat, опис до фейкового відео стверджує, що оригінал був узятий з офіційного каналу батальону в YouTube, “Азов медіа”. Передбачувано, перейшовши за посиланням на “оригінал” можна побачити, що відео було видалено користувачем, створюючи враження, що “Азов” завантажив відео, а потім видалив його на час копіювання (на канал “Патріот”).

“Немає жодних слідів будь-якого відео, розміщеного за допомогою такої URL-адреси в будь-якій пошуковій системі кешування або архівування (наприклад, Archive.today або Archive.org). Швидше за все, на каналі YouTube розмістили випадкове відео, потім швидко видалили, перш ніж воно опинилося в кеші або в архіві, а потім його прив’язали до запису на каналі “Патріот”, – зазначається у розслідування.

О 14:16 за Гринвічем 18 січня 2016 року – через 46 хвилин після завантаження відео на канал “Патріот” – нещодавно зареєстрований користувач з іменем “Артур 32409” виклав посилання на відео і повідомлення українською мовою на сайті politforums.net. на підтримку погроз, які декларували начебто бійці “Азову”.

“Мережевий троль” “Артур ” часто використовує сайт pohnews.org для поширення дезінформації. Цей сайт має спільного адміністратора із сайтом whoswhos.org, який має доведений зв’язок із російським Федеральним агентством новин.

Витік електронного листування у 2014 році, який стався завдяки хакерам із Anonymous підтверджує, що ці організації діють не самостійно, а отримують вказівки з Кремля.

Через чотири хвилини (14:20) два нещодавно зареєстровані аккаунти в російській соціальній мережі Вконтакте (ВК) поширили відео 30 разів протягом 24 хвилин.

Протягом цих 30 поширень у ВК (14:38 МСК) точний копіпаст тексту, написаний “Артур 32409” із сайту politforums.net було опубліковано блогером Korrrespondent.net.

Автором допису була нібито українська жінка Соломія Яремчик, яка підтримує “Азов”. Цей користувач не наводить “Артур 32409” і якості джерела контенту.

“Є велика ймовірність, якщо не впевненість, що “32409 Артур” та блогер Соломія Яремчук, і різні користувачі ВК є однією людиною, або частиною однієї групи із пропаганди фейкового відео. Додаткові докази, подані нижче, вказують, що “Соломія Яремчик” це фальшивий аккаунт і має тісні зв’язки з “фабрикою тролів”, – зазначають автори розслідування.

Відео “Азову” було не єдиним сфабрикованим доказом, створеним у цій дезінформаційній кампанії. Після поширення відео, був створений скріншот, щоб нібито доводив наявність відео на офіційному каналі батальна в YouTube (“Азов-медіа”).

Цей скріншот нібито доводить, що відео із спалюванням прапора дійсно було вивішено батальйоном до його видалення і завантаження на канал “Патріот”. Однак, цей скріншот є вигадкою.

Відповідаючи на пост блогера ВК “Джельсоміно Жукова” користувач Гліб Кленов виклав скріншот, який нібито показав відео в плейлисті на офіційному каналі “Азова” на YouTube.

Коли його запитали, як він отримав цей скріншот, Кленов відповів, що йому “надіслали” на обговорення із групи під назвою “Ганьба Новоросії”, і “джерело відправлення – Горчаков”. Цю групу вже видалили з ВК.

Зворотній пошук подібного скріншоту дає два ранніх результати у групі Setecenter (19 січня, 10:10) і “Світова політика” (19 січня, 10:17). Людина на ім’я Юрій Горчаков  розмістила його в обидві ці групи, відстоюючи правдивість скріншоту.

Обидва пости є ідентичними, і були розміщені поруч з тим же текстом, що звинувачує “Азов” у містифікації з тим, щоб звинуватити російську сторону. Таким чином, оповідання перетворилося на провокації: “Азов” організував весь цей обман для того, щоб зробити поганою Росію.

Юрій Горчаков двічі відповів в гілці на стіні “Світова політика”, в 10:34 та 10:41 (19 січня). В обох постах, він був на стороні Росії, відповідаючи на слова користувача, який сказав, що відео – підробка і поширена прокремлівськими користувачами.

Цілком ймовірно, що Горчаков є творцем скріншоту, який нібито показує відео, викладене на офіційному каналі “Азова” на YouTube.

Він із особливим інтересом доводив достовірність зображення на декількох форумах та групах ВК. Крім того, він є активним членом ультра-націоналістичної громади Санкт-Петербурга, в тому числі залучений до проекту музею “Санкт-Петербург “Новоросія”.

Горчаков раніше вже завантажував підроблене відео, на якому нібито члени “Правого сектора” страчували громадян навесні 2014 року. Відео вже видалили, але посилання на відео “НОД Сімферополь” залишаються, і Горчаков стверджує, що йому погрожують за це відео.

При уважнішому вивченні стає зрозуміло, що скріншот пройшов цифрову обробку, щоб виглядати як ніби останнє відео, розміщене на каналі “Азов-медіа”.

Сіре поле тексту “Переглянуто” злегка розмите, і текст не відповідає іншим “Переглянуто” на екрані, тому можна припустити, що ескіз був узятий з іншого скріншоту.

prosmotreno

“Відео було створено і поширено в організованій кампанії дезінформації, звичайно, в надії, вплинути на референдум Україна-ЄС. Більшість традиційних голландських ЗМІ розцінили відео як грубу пропаганду; однак, деякі онлайн-ЗМІ, такі як Geenstijl, заявили, що це може бути не фейк. Можна сказати, що організація кампанії з дезінформації мала мінімальний вплив, і навряд чи багато людей після перегляду відео перейшли в “табір” тих, хто проти українського референдуму”, – резюмують автори.

Нідерландські ЗМІ сьогодні також розмістили розслідування Billingcat, розвінчуючи можливі страхи щодо погроз “Азову”.

Нагадаємо, 6 квітня в Нідерландах пройде референдум щодо підтримки угоди про асоціацію з Україною.

Читайте також:
Референдум у Голландії: кількість прибічників і противників Асоціації з Україною майже рівна

#ТакIsJja. Українські футбольні звернулися до голландських, аби голосували за асоціацію

Facebook Comments

підтримати новинарню 2

Залишити відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *