Тиждень високої моди сезону весна/літо-2016 у Парижі. ФОТО

Жан-Поль Готьє з манекенницями у фіналі показу своєї колекції на Тижні високої моди весна/літо-2016 у Парижі. Фото Closer

 

У Парижі днями завершився Тиждень високої моди сезону весна/літо-2016.
Звісно, “от кутюр” – не прет-а-порте, й прості смертні навряд чи можуть розраховувати на те, щоб поповнити показаними на “високих” паризьких подіумах моделями свій гардероб.
Але, перефразовуючи героїню фільму “Диявол носить “Прада”, створення кожного светра з Троєщинського ринку починалося з колекцій, показаних на таких модних тижнях.

Саме вони запускають у світ тенденції, кольори та фасони, які будуть на вістрі моди впродовж наступного сезону. А в тих модних широтах, куди ці тенденції часто доходять із запізненням, то й значно довше…
Тож принаймні побіжно відзначимо певні тенденції й найцікавіші покази минулого Тижня.

У чому різниця між “от кутюр” та “прет-а-порте”

Спершу – кілька слів про те, чим усе-таки відрізняється висока мода, або, в дослівному перекладі з французької, “високе шиття” (haute couture) від “готового вбрання” (prêt-à-porter).

Одяг класу “прет-а-порте”, хай навіть найдорожчий і “найбрендовіший”, шиють за стандартними лекалами. Цих речей може бути дуже мало, аж до кількох екземплярів у різних розмірах, але все ж це не індивідуальне виробництво.

Натомість “от кутюр” – це вбрання класу люкс, пошите в одиничному екземплярі (для колекції або конкретного клієнта) і зрозуміло, лише з найдорожчих і найкращих матеріалів.

Робота над створенням суконь у "Хаус об Ворт" - одному з перших брендів високої моди. (Париж, 1907 рік). Фото Couture Notebook

Робота над створенням суконь у House of Worth – першому будинку високої моди (Париж, 1907 рік). Фото Couture Notebook

Вартість “откутюрного” одягу, особливо якщо він оздоблений рясною вишивкою, мереживом чи іншим декором “хенд-мейд” (а все “високе” створюється вручну), може доходити до 100-200 тисяч доларів за одиницю.
Саме тому розкіш пошити цілу колекцію для показу на Тижні високої моди можуть дозволити собі далеко не всі дизайнери.

Джон Гальяно з моделями зі своєї колекції високої моди для Dior сезону осінь/зиму-2005/2006, Париж. Фото Only Dope Fashion

Джон Гальяно з моделями зі своєї колекції високої моди для Dior сезону осінь/зиму-2005/2006, Париж. Фото Only Dope Fashion

Більше того, навіть відомі й дорогі будинки моди інколи були вимушені відмовлятися від участі в тижнях “от кутюр”. У різні роки через кризу пошиття колекцій високої моди назавжди або тимчасово припиняли, зокрема, такі шановані члени базованого в Парижі Синдикату високої моди, як Balmain, Ungaro, Versace, Givenchy

Адже якщо колись тон у цій галузі задавали багаті аристократи, кінозірки тощо, то нині товстосуми, які можуть дозволити собі розкіш придбати вбрання “високого індпошиву”, дедалі менше ним цікавляться.

Для того, щоб “поганяти понти”, як це люблять, скажімо, наші скоробагатьки, не обов’язково шити піджак із примірками особисто у Валентино. Туфлі зі страусячої шкіри, годинник за півмільйона баксів чи навіть уже тривіальна до оскоми сумка “Біркін” – такі помітні речі теж яскраво демонструють тугість гаманця, а мороки значно менше.
Хоча, ніде правди діти, саме бажання дружин “нових росіян” похизуватися одна перед одною якнайдорожчими туалетами допомогло деяким учасникам Синдикату високої моди втриматися на плаву.

Окрім того, серед мільйонерів нового покоління все більше умовних вихідців із Кремнієвої долини. Для яких не лише “понти”, а й усі “заморочки зі шмотками-стилістами” – взагалі зайва й безглузда ніша чийогось існування.

Один із найбагатших людей світу, власник компанії "Фейсбук" Марк Цукерберг, надає перевагу простому й недорогому одягу (на фото - з дружиною Прісциллою). Фото AP

Один із найбагатших людей світу, власник компанії “Фейсбук” Марк Цукерберг, надає перевагу простому й недорогому одягу (на фото – з дружиною Прісциллою). Фото AP

І, нарешті, нинішня мода значно більш демократична, ніж іще з десяток років тому. Й не лише толерує, а навіть схвалює поєднання на зразок “копієчних” джинсів H&M зі светриком від якогось Armani чи туфлями за пару тисяч доларів.
За умов коли зірки можуть дозволити собі “вишивати” на публіці в одязі класу мас-маркет, “от кутюр” неухильно втрачатиме позиції…

Та попри всі складнощі й проблеми, висока мода, якій уже не раз пророкували швидку смерть, живе й навіть процвітає. Й існуватиме доти, доки покази “от кутюр” приваблюватимуть увагу – преси, фахівців, поціновувачів.

Адже хоч ці покази зазвичай і збиткові, вони цінні передусім як передусім реклама бренду, що значно збільшує продажі одягу прет-а-порте. А, отже, й прибутки.

Тепер – коротко про деякі колекції “от кутюр” сезону весна/літо-2016.

Atelier Versace

Донателла Версаче назвала цю колекцію “однією з найскладніших і технічно бездоганних” в історії бренду.
Особливості – асиметричні лінії та розрізи, шкіряні вставки, шнури, яскраві неонові кольори й підкреслена жіночність.






Armani Prive

Джорджо Армані, колекції якого зазвичай відзначаються великою кількістю чудових брючних костюмів, на цей раз надав перевагу сукням та спідницям. І ніжно-ліловому кольору, завдяки якому прикрашені воланами плаття з органзи, плісе, гофре, блиск і легкість перетворили моделей на таких собі фей із казки.






Valentino Couture

Як зазначає Vogue, у створенні колекції “от кутюр” сезону весна/літо-2016 креативні директори будинку “Валентіно” Марія Грація К’юрі та П’єрпаоло Піччолі надихалися роботами іспансько-італійського дизайнера початку ХХ сторіччя Маріано Фортуні й танцювальними талантами Аqседори Дункан та Лої Фуллер.
Сукні в античному стилі не сковують рухів і, ледь окреслюючи звабливі лінії жіночого тіла, дають простір для фантазії.
Або й не дають – у колекції досить багато прозорих матеріалів. Дизайнери поєднали їх із розкішним оксамитом глибоких, насичених відтінків, оздобленим яскравими аплікаціями. Загалом, красива вийшла колекція.







Christian Dior

За часів зі скандалом звільненого Джона Гальяно покази будинку моди “Діор” завжди були одними з найяскравіших і найвигадливіших на тижнях як високої, так і “звичайної” моди. Його наступник Раф Сімонс, навпаки, запам’ятався схильністю до мінімалізму.
Нинішня ж колекція – перша після відходу Сімонса, який звільнився з посади креативного директора “Діор” у жовтні 2015 року. Створили її швейцарські дизайнери Серж Рюф’є та Люсі Мейєр, які раніше допомагали Сімонсу. Але їхня самостійна творчість викликала розчарування у багатьох клієнток бренду та деяких критиків, які назвали її надто банальною як для “от кутюр”.







 

Chanel

Покази колекцій Карла Лагерфельда для будинку “Шанель” останніми роками нагадують повноцінні театральні постановки, зі сценографією й багатими декораціями. Паризький тиждень високої моди на весну-літо 2016-го винятком не став. На цей раз Лагерфельд “оселив” моделей у триповерховому “ляльковому будиночку”, який назвав “еко-домом”. Подіумом слугувала доріжка, прокладена серед зеленої трави.
Щодо дизайну, то Карл і надалі вірно витримує головну лінію “Шанель” – жіночність, натуральні матеріали, пастельні тони тощо.
Варто відзначити також цікаву зачіску всіх манекенниць, яку дотепники охрестили “круасаном Chanel”, і туфлі та босоніжки на високій корковій платформі.





Jean-Paul Gaultier

“Жахливе дитя” французької моди Жан-Поль Готьє не зраджує своїй славі любителя епатажу й театральності. Останній показ у Парижі він перетворив у “дискотеку 80-х”, відтворивши атмосферу нічного клубу.
Причому на дискотеку в стилі “від Готьє” можна приходити як у піжамах та халатах(або дуже схожому на них вбранні), так і у вечірніх сукнях із накинутими на плечі джинсовими жакетами в блискітках, чорних шортах із білими колготками й блузками а ля “розпусна школярка” та обов’язково – в капелюшках, які є чимось середнім між “таблеткою” й тюбетейкою.
Словом, досить на любителя, як і завжди в Готьє.





Elie Saab

Ліванського дизайнера Елі Сааба фешн-оглядачі часто критикують за повторюваність і одноманітність. Натомість “прості смертні”, не кажучи вже про клієнток метра, від його колекцій завжди в захваті. Можливо, й одноманітно, але стабільно прекрасно, вишукано, елегантно!
Втім, цього разу, здається, задоволеними колекцією Elie Saab Haute Couture залишилися всі. Створюючи її, модельєр надихався темою Індії, згадавши часи колонізації цієї країни британцями.
Тоді в Британій та Європі загалом почалася мода на все індійське, і саме поєднання двох культур – східної та західної – відобразив Сааб у своїй “високій” колекції весни-2016. Очевидно, поява в колекції брючних ансамблів, які розбавили притаманні ліванцю вечірні сукні, – також елемент цього симбіозу.






Підготувала Ангеліна Весняна

Фото Crash.fr, Vogue.com

Facebook Comments

підтримати новинарню 2

Залишити відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *